Gyakran ismételt kérdések a Colonnade Cyberbullying biztosításával kapcsolatban
-
Több főre is megköthetem a biztosítást?
Természetesen, sőt ebben az esetben az egy biztosítottra jutó biztosítási díj lényegesen kedvezőbb. A szerződő és a biztosított lehet más személy, tehát Te, mint szülő lehetsz a szerződő, a biztosított(ak) pedig gyermeke(i)d. -
Milyen szolgáltatásokat térít a biztosítás?
Káresemény esetén az alábbi szolgáltatásokra számíthatsz a biztosítótól:
Pszichológiai konzultáció szervezése és térítése
Jogi tanácsadás biztosítása, ideértve a tartalom eltávolítására irányuló tevékenységet
Jogi beadvány elkészítése
Felmerülő utazási költség térítése a pszichológiai konzultáció és jogi tanácsadás vonatkozásában -
Mire nem terjed ki a biztosítás?
Az alábbi esetekre nem terjed ki a biztosítás, így nem is térít a biztosító:
Biztosított saját maga által feltöltött provokatív tartalmaira
Nem digitális, offline platformon keresztül történt eseményekre
Sztrájk, polgárháború, politikai eseményekhez kapcsolódó károkra
Kockázatviselés kezdete előtti káreseményekre
Cselekmények amelyek üzleti tevékenységen, nyilvános szereplésen, jogellenes tevékenységen alapulnak.
Cselekmények, amelyek valamely online társkereső oldal felületén, vagy azzal összefüggésben valósulnak meg. -
Hol érvényes a biztosításom?
A Colonnade Cyberbullying biztosítása világszerte érvényes. -
Milyen korlátozások vannak a biztosítási fedezetben?
A legfőbb térítési korlátozások és kizárások:
Kizáró ok biztosítottak esetében, ha a biztosított közszereplő. Közszereplőnek minősül, az olyan személy, aki rendszeresen jelenik meg online, elektronikus vagy nyomtatott, vagy közösségi médiában, adásokban, podcastokban, ideértve egyebek mellett a következő foglalkozásokat és/vagy tevékenységeket: politikusok, újságírók, média személyiségek, művészek, színészek, bloggerek, vloggerek, illetve valamely közösségi média felületen több mint 5000 feliratkozóval/követővel rendelkező személyek.
Korlátozások a térítésekben:
Pszichológiai konzultáció: maximum 5 alkalommal
Jogi konzultáció: maximum 1 alkalommal
Kapcsolódó utazási költségtérítés: maximum 50 000 Ft
-
Milyen kötelezettségeim vannak a biztosítással kapcsolatban?
Ahhoz, hogy a biztosítás érdemben segítségedre lehessen van néhány egyszerű, alapvetően elvárható kötelezettség, például a kárigénnyel, bejelentéssel kapcsolatban szükséges együttműködnöd a biztosítóval, partnerekkel, illetve természetesen jelezned kell, ha változás történik a biztosításkötéskor megadott adatokban. -
Mikor és hogyan kell fizetnem?
Az első éves díjat a szerződés megkötésekor, az oldalunkon, bankkártyával, egy összegben kell megfizetned. Ezt követően minden soron következő biztosítási időszak első napján válik esedékessé az adott időszakra vonatkozó biztosítási díj. A biztosítás a fordulónapon évente megújul - amennyiben nem kerül felmondásra. A második évtől az esedékes díjról, fizetés módjáról közvetlenül a biztosító fog tájékoztatni. -
Mikortól tart a kockázatviselés?
Az ajánlat aláírását és az első éves biztosítási díj megfizetését követő naptól. -
Mikor és hogyan szüntethetem meg a szerződést?
Évforduló előtt legkésőbb 30 nappal, a Colonnade biztosítóhoz intézett írásbeli felmondással. -
Mire vonatkozik a pszichológiai konzultáció?
A kezelések célja, hogy megkönnyítse az elkövetett Cyberbullying cselekmény Biztosítottat érintő hátrányos következményeiből való felépülést. -
Hány pszichológiai konzultációt tartalmaz a biztosítás?
Biztosítottanként évente maximum öt, a Biztosító által szervezett pszichológiai konzultáció, vagy amennyiben ezt Te magad szerveznéd, akkor ennek megtérítése alkalmanként legfeljebb 15.000,- Ft összegig. Az első konzultációtól számított 60 napon belül a szükséges, de maximum 5 konzultációt igénybe kell venni. 60 napon túl az esetlegesen fennmaradó konzultációk nem vehetők igénybe. -
Hogyan találom meg a megfelelő pszichológust?
A Biztosító megjelöli az általa javasolt szakembert, sőt az időpont egyeztetésében is segítséget nyújt. -
Csak a Biztosító által megjelölt pszichológushoz fordulhatunk?
Nem, van lehetőséged Neked is megjelölni a szakembert, azonban a Biztosítónak ezt előzetesen írásban kell engedélyeznie, illetve természetesen a kezeléseket számlával kell alátámasztanod. -
Hogyan zajlik a jogi segítségnyújtás?
A Jogi segítségnyújtás és tanácsadás személyes konzultáció keretében vagy telefonon / e- mailen keresztül történhet. -
Mit tartalmaz konkrétan a jogi segítségnyújtás?
Az elkövetett internetes zaklatás tényleges és lehetséges jogi következményeinek felmérését
A helyzetedet megkönnyítő lehetséges jogi lépésekről történő tájékoztatást
A hatóságokhoz és bíróságokhoz benyújtható keresetlevél, beadvány vagy bejelentés elkészítését annak érdekében, hogy jogi eljárást kezdeményezhess
Minden szükséges intézkedés megtételét a sértő tartalom terjedésének megállítása és internetről történő eltávolítása érdekében az illetékes hatóságok/szervezetek felé, az összes szükséges és rendelkezésre álló eszközzel.
1 konzultációt
Jogi dokumentum előállítását
Tartalomeltávolítással kapcsolatos segélynyújtást -
Tehát egy esetleges per esetén is kapok jogi képviseletet?
Nem, a jogi segítségnyújtás nem foglalja magában a polgári peres eljárás vagy büntetőeljárás során, illetve a hatóságok előtt történő jogi képviseletet. -
Mi minősül cyberbullyingnak?
Alapvetően három vagy több zaklató, megfélemlítő, megszégyenítő cselekmény (pl. komment, üzenet). Ugyanakkor minősülhet cyberbullyingnak akár egy különösen sértő esemény is, amennyiben az alkalmas arra, hogy nagyfokú félelmet vagy lelki traumát okozzon. Ebben az esetben viszont feljelentés vagy magánindítvány benyújtása is szükséges. -
Mi a teendő a gyakorlatban?
Tegyük fel, hogy gyermeked jelzi, hogy van egy személy, aki rendszeresen sértő kommenteket ír, valamint üzenetben zaklatja valamelyik közösségi média oldalon.
Ilyenkor javasoljuk, hogy mentsetek le mindent, ami a továbbiakban bizonyíték lehet, például képernyőfotó, videó formájában.
Mihamarabb jelentsétek a Colonnade biztosító telefonos asszisztencia szolgáltatásán keresztül, hogy úgy érzitek, internetes zaklatás áldozatai lettetek.
A biztosító ezt követően kér egy kárbejelentő lapot, a rendelkezésre álló bizonyítékokat, linkeket, illetve ha van, akkor a rendőrségi jegyzőkönyvet.
A biztosító jogásza felveszi a kapcsolatot a sértő tartalom készítőjével és/vagy a felülettel, melyen az megjelent, kezdeményezve az eltávolítását. Emellett tájékoztatást nyújt a lehetőségeitekről, lehetséges következményekről. Szükség esetén elkészíti a dokumentumokat, amelyek segítségével jogi eljárást kezdeményezhettek.
Amennyiben pszichológiai segítségre is szükség van, a biztosító egyeztet legfeljebb 3 időpontot az első konzultációra. Ezek közül az egyiken meg kell jelenni, hogy el tudjon kezdődni az évente maximum 5 alkalmas szakkezelés. Kiskorú biztosított esetén pszichológiai javaslattól függően a szülők is részt vehetnek a kezeléseken. A szükséges (de legfeljebb 5 alkalomig terjedő) konzultációnak az elsőt követő 60 napon belül meg kell történnie.